FAQ

1. Prędkość mojego internetu jest niższa niż w umowie dlaczego?

Jeżeli uważasz, że prędkość Twojego internetu jest niższa niż deklarowana w umowie sprawdź prosimy:

1. Czy test wykonywany jest w z wykorzystaniem kabla ethernet czy WIFI. Do prawidłowego pomiaru prosimy połączyć swoje urządzenie z routerem za pomocą kabla ethernet,

2. Czy Twój router obsługuje deklarowany poziom prędkości,

3. Czy Twoje urządzenie obsługuje deklarowany poziom prędkości, sprawdź KARTĘ SIECIOWĄ urządzenia,

4. Wykonuj pomiar korzystając z dużych, certyfikowanych  serwerów np. www.speedtest.net  

5. Sprawdź swoją taryfę i jej poziom gwarancji prędkości w swojej umowie.

 

 

2. Jak sprawdzić przepustowość karty sieciowej w systemie Windows?

Karta sieciowa pełni bardzo ważną rolę w kwestii dostępu do internetu. Od niej zależy jaką maksymalną przepustowość internetu uzyskasz na swoim urządzeniu. Aby sprawdzić w jaką kartę wyposażony jest twój komputer z systemem Windows wykonaj następujące operacje:

  1. Korzystając z panelu sterowania otwórz okno połączenia sieciowe
  1. kliknij dwukrotnie na ikonie karty sieciowej za pomocą której uzyskujesz połącznie internetowe
  1. Otworzy się okno w którym podany będzie parametr “szybkość”

Jeżeli parametr ten wynosi 100Mb/s a Ty posiadasz taryfę powyżej 100Mb/s to Twoja karta będzie ograniczać Twoją maksymalną przepustowość zz umowy.

3. Jak sprawdzić prędkość mojego internetu?

Aby prawidłowo sprawdzić prędkość swojego łącza internetowego zastosuj się do poniższych zaleceń:

1. Podłącz swój komputer kablem ethernet bezpośrednio do routera lub switcha, upewnij się że zostało nawiązane połączenie,

2. Wybierz certyfikowane narzędzie do sprawdzania przepustowości np. www.speedtest.net, (zaleca się zainstalowanie aplikacji)

3. Upewnij się, że w chwili pomiaru Twoje łącze nie jest obciążone, tzn. czy żadne inne urządzenie nie korzysta w tej chwili z internetu

4. Uruchom aplikację 

4. Nie mogę połączyć się z internetem, jaki może być powód?

Brak dostępu do internetu? Prosimy w pierwszej kolejności sprawdzić:

1. Czy karta sieciowa w urządzeniu jest włączona

2. Czy urządzenie światłowodowe (terminal abonencki) ma zasilanie, jeśli tak prosimy zweryfikować jakie palą się diody? 

- dioda “PON” czerwona – prosimy skontaktować się z serwisem, prawdopodobieństwo uszkodzenia kabla światłowodowego,

- dioda “PON” zielona – wyłącz chwilowo urządzenie z zasilania i odczekaj 4-5 minut, po czym włącz ponownie zasilanie,

- dioda “LAN” nie pali się – prosimy sprawdzić i docisnąć kabel, w przypadku braku zmian prosimy o kontakt z serwisem, prawdopodobieństwo uszkodzenia routera,

3. Czy router ma zasilanie, jeśli tak prosimy o chwilowe wyłączenie z zasilania w celu restartu urządzenia.

5. Nie dotarła do mnie faktura, jak ją uzyskać?

Faktury zgodnie z umową przesyłane są drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail. Jednakże z powodów od nas niezależnych, związanych głównie ze specyfiką mailingu może nastąpić utrudnienie i faktura może nie dotrzeć. W związku z tym udostępniamy Państwu indywidualny panel klienta. Wystarczy się jedynie zalogować i pobrać fakturę. Można również za pośrednictwem panelu klienta sprawdzić saldo, wysłać widomość itp.

Aby się zalogować proszę kliknąć w zakładkę “Twoje finanse”. Dane do logowania znajdują się na umowie pod danymi abonenta.